Det Smarta EVP:t blir unikt för er arbetsplats, skiljer sig från era konkurrenters och innehåller fler attraktionsfaktorer än dem som ni brukar erbjuda. Till exempel hjälp med att hitta bostad, jobb till en partner eller fritidsaktiviteter som passar hela familjen. Du får en effektivare employer branding.
Innehåll
- Talangernas önskelista
- Talangernas köpprocess
- Marknadsför arbetsplatsen på ett nytt sätt
- Hitta rätt målgrupp
- En platsannons som säljer livsstilen
- Ett Smart EVP
Målgrupp
Du som arbetar med Employer Branding inom företagsledning, HR och kommunikation. Ta gärna med dig en kollega så får ni ut mer av workshopen.
Anette Holm, som är projektledare inom kompetensförsörjning och employer brandig på Handelskammaren Mälardalen, föreläser om vad talangerna vill ha och vad arbetsgivare kan göra för att bli bättre på att attrahera dem. Efter föreläsningen genomför vi en workshop där du får göra ett Smart EVP (Employee Value Proposition - medarbetarerbjudande) som matchar deras krav.