Förbered ditt företag för att möta nya trender

Gör dina medarbetare redo för att utvecklas och ge ditt företag den påbyggnaden som krävs för att kunna ta nästa steg inom ditt företag.

 

Utbildningen passar:

  • Du som arbetar som mellanchef, affärsområdeschef, key account manager eller likartat inom sälj & marknad.
  • Du som har mandat att rapportera till VD, tagit plats i organisationen och senior i din säljroll, har bra erfarenhet av sälj och marknad.
  • Du som vill vidare och behöver en påbyggnad för att kunna ta nästa steg inom bolaget och för din karriär.

 

Här garanteras du en genomgång i hur man omvärldsbevakar och höjer blicken för att förstå arbetsmarknaden, kortsiktigt och långsiktigt. Du erbjuds även en genom gång i branschglidningar och förståelse för verksamhetens fördelar och utmaningar. Genom att höja blicken och förstå branschens glidningar kan företaget följa med i den utveckling som sker och på så sätt ges möjligheter till maximal framgång. Vi behöver lära oss att jobba annorlunda och att hålla koll på vart vi är på väg samtidigt som du lägger med hållbarhetsaspekten.

När utvecklingstempot samt konkurrensen ökar blir det allt viktigare att utveckla sin affär. Detta kan man göra genom att effektivisera, utveckla sina befintliga produkter/tjänster eller skapa nya produkter/tjänster.

Utbildningsledare

Magnus Jonasson har mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling, affärsutveckling och utbildningar. I över 30 år har han arbetat med ledarskaps-och utvecklingsutbildningar för organisationer och företag. Magnus har även erfarenhet av att själv driva företag och är idag aktiv med bolaget LOVAK.

En stark fördel med att ha Magnus som utbildningsledare är hans egna intresse för globala trender och påverkansfrågor, något som han kommer att dela med sig av som ledare i denna utbildning i affärsutveckling.

Affärsutveckling - från teori till praktik

I utbildningen ingår delmoment med 3 timmar per träff där utbildningsledare Magnus Jonasson utbildar, analyserar och navigerar genom alla moment inom affärsutveckling, allt från teori till praktiskt utförande. Målet är att förstå, identifiera och konkretisera hur affärsutveckling appliceras i olika branscher.

Omvärldsbevakning och trender

  • Hur bygger jag upp och inhämtar information för att kunna göra relevant trendspaning
  • Hur påverkas just ditt företag av det som händer runt om dig?
  • Vilka är trenderna och hur använder du dem till din fördel?

Affärsutveckling i tre områden

  • Effektivisera (för att kunna möta det nya)
  • Tjäna mer på våra produkter/ tjänster (öka värdet på erbjudandet
  • Skapa nya affärer (Vilka är dom nya behoven som uppstår i en trend?)

AI och dess påverkan

  • Vilka roller kommer AI att påverka?
  • Hur kan man använda AI på bästa sätt?

Hur är organisationen förberedd för utvecklingen?

  • Kundfokus?
  • Effektivitet, flexibilitet och kreativitet
  • Digitala förutsättningar

Case diskussioner

Perspektivet under utbildningen är såväl globalt som nationellt. Fokuset är på affärsutveckling och hur man i och med det som händer i omvärlden kan fortätta främja sitt eget företags utveckling och framgång.


Paula Byström

  • Projektledare
  • affärsnätverk, hållbarhet, kommunikation och medlemskap

Information

Sex utbildningstillfällen – med start 204

Extra coach -eller konsulttid kan för deltagare köpas till av respektive företag vid behov.

Tid

Kl. 08.30 – 11.30

Plats

Handelskammaren Mälardalen

Pris
  • 16 000 kr ex moms för medlemmar i Handelskammaren Mälardalen.
Information

För frågor och anmälan, kontakta Paula Byström.

Information

Sex delmoment – med start 2024

Datum bestämmer deltagare tillsammans med utbildningsledare.

Tid

Kl. 08.30 – 11.30

Plats

Handelskammaren Mälardalen

Möjlighet till hybridmöte för dig som inte kan vara på plats.

Pris

  • 16 000 kr ex moms för medlemmar i Handelskammaren
  • 20 000 kr ex moms för icke medlemmar i Handelskammaren