Handelskammaren Mälardalen

Kalendarium

Lyckas med content marketing som B2B-företag - Västerås

Välkommen på en spännande och matnyttig frukost med Glory Days. På den här kunskapsfrukosten får du tips om hur du kommer igång med content marketing.

Svenska Axelent erbjuder ett komplett säkerhetskoncept för maskin, bygg och lager. Företaget finns representerat på 59 olika marknader och inför 2018 beslutade man sig att lägga ett större fokus på content marketing och lanserade dessutom företagets första globala kampanj. Man anlitade contentbyrån Glory Days för hjälp med att sätta strategi och producera innehåll för att kunna kommunicera via företagets egna kanaler så som sociala medier och andra digitala plattformar.

Kampanjen nådde nästan 5 miljoner människor och vann guld i kategorin Bästa Content Marketing för Industri & Energi vid Swedish Content Awards och har dessutom varit nominerade i CMA i London två år i rad (”VM i content marketing”).

Innehåll

Projektledaren för arbetet Oscar Johansson från Glory Days kommer och berättar om arbetet, utmaningarna och resultatet.

Han passar även på att ge konkreta tips på hur ni kan komma igång med er content marketing och hur ni når utanför landsgränserna med er marknadsföring i ett digitalt landskap.

Vi bjuder på frukost och mingel från 07.30. Programmet börjar 08.00 och håller på till 09.00.

Johanna Ling

  • Marknadskoordinator
  • Stora Näringslivsdagen, event och medlemskap

Samarbetspartner

Information och anmälan

Tid

13 februari 2020, kl 7.30-9.00

Plats

Handelskammaren Mälardalen, Vasagatan 20 A Västerås

Sista anmälan: 11 februari 2020

Information

Kostnadsfritt event för medlem i Handelskammaren. Är du ännu inte medlem men nyfiken på eventet, kontakta oss!