Med en välutvecklad inhemsk marknad, hög digitaliseringsgrad och stor konsumentbas har Sydkorea positionerat sig som en stark aktör inom internationell handel, däribland som Sveriges tredje största exportmarknad i Asien. Frihandelsavtalet som trädde i kraft 2011 bidrog dessutom till förbättrad tillgång till den Sydkoreanska marknaden i form av färre tull- och handelsbarriärer.
Sydkorea förväntas fortsätta växa och bli världens nionde största ekonomi, vilket gjort allt fler svenska företag intresserade av den Sydkoreanska marknaden. Därför arrangerar vi på EEN Mälardalen ett webbinarium tillsammans med Business Sweden i Sydkorea där vi belyser spännande affärsmöjligheter för svenska företag.
Vi kommer bland annat att prata om
• Marknadspotential och affärsmöjligheter som finns för svenska företag i Sydkorea
• Senaste trenderna och framtidsspaning
• Tips och råd för hur man lyckas i Sydkorea
Vi kommer även att få höra företaget Lovak berätta om sina erfarenheter från sin lansering i Sydkorea.