Sitt lugnt i båten, har man fått höra många gånger när det gäller hur man ska tänka gällande t.ex. aktiesparande i kristider. När det gäller marknadsföring så gäller det motsatta. Du måste vara proaktiv och i ständig rörelse för att inte dras med av det rådande världsläget. Att revidera, eller starta upp, sitt arbete inom digital marknadsföring är ett sätt att möta konjunkturförändringar på.
Vi kommer bl.a. lyfta följande punkter för att du ska få en bra bild av vilka delar du bör fokusera på för att lyckas:
- Inventera dina digitala kontakter med målgruppen
- Att använda ”Kundresan” (CX) som arbetsprocess
- Revidera bilden av dina målgrupper
- Budskap. Vad vill målgruppen veta, tycka eller känna?
- Att välja kanal och plattform (sociala medier, sökmotorannonsering, influensers…?)
- Sätta mål (KPI:er)
- Vilka resurser behöver jag avsätta?
- Hur ska vi få det löpande arbetet att funka?
- Vad kan jag förvänta mig för resultat?
Målgrupp
Marknadsklubben vänder sig till dig som arbetar med marknadsföring eller kommunikation – på stort som litet företag, på reklambyrå eller kanske i en organisation. Oavsett om du befinner dig på beställarsidan eller leverantörssidan är detta nätverket för dig! Genom nätverket vill vi stärka Örebros marknadsförare, lyfta fram god marknadsföring och bidra till tillväxt och utveckling av branschen.