Kan vi idag förutspå på vilket sätt varje enskild historia bör berättas i sociala medier och vilken typ av innehåll som bäst lämpar sig att göra jobbet? Finns det något magiskt recept för att skapa det optimala innehållet beroende på våra intentioner, vare sig det är att driva konvertering, öka kännedom eller göra en varumärkesförflyttning? Hur ska vi optimera själva innehållet för att distributionen av det ska bli så kostnadseffektivt som möjligt?
Better storytelling through better insight
För att nå fram i en alltmer krävande medievärld är det idag avgörande för både publicister och marknadsförare att förstå varför en historia fungerar, och inte behöva förlita sig på en magkänsla. KIT har de senaste två åren flyttat fram gränserna för hur vi ska kunna mäta innehåll genom att data-sätta materialet som publiceras och distribueras i sociala kanaler och på så sätt förutspå framgång med högre säkerhet. Hela innehållsprocessen, från idé till distribution, är samlad på innehållsplattformen Story Engine.
Hanna Clason Head of Creative Studio hos KIT går igenom de senaste trenderna och möjligheterna inom marknadsföring på Facebook och ger konkreta tips och råd hur de praktiskt kan implementeras i företagets kommunikationsstrategi.