Handelskammaren söker marknadskoordinator internationell handel och medlemskap

Hos oss på Handelskammaren Mälardalen är du med och bidrar till vår vision - att tillsammans med företagen skapa Sveriges bästa tillväxtregion. Alla som jobbar hos oss förväntas ha mycket företagskontakter och trivas i en organisation som utvecklas och förändras. Vi är en liten arbetsplats och hos oss finns inte utrymme för prestige, utan vi är goda förebilder som samarbetar och hugger i där det behövs.

Är du en social relationsbyggare med erfarenhet av import och export? Trivs du i ett varierande och självständigt arbete, med eget ansvar och fria tyglar? Just nu söker vi på Handelskammaren Mälardalen en marknadskoordinator internationell handel & medlemskap till Västerås och Eskilstuna.

Som marknadskoordinator internationell handel & medlemskap kommer du bland annat arbeta med internationella handelsfrågor och rådgivning, skapa och leda nätverk och seminarier, bilda långsiktiga relationer med potentiella och befintliga medlemmar. Du är en vetgirig och inlyssnande person som förväntas hålla dig omvärldsbevakad och uppdaterad; detta för att kunna erbjuda relevanta och attraktiva aktiviteter och event för våra nya och befintliga medlemmar.

För att trivas i rollen ser vi att du är en orädd, initiativtagande och nytänkande person som gillar att arbeta i flexibla och omväxlande miljöer. Du drivs av självständigt arbete och hämtar energi i sociala sammanhang.

I rollen kommer du dela din tid mellan våra kontor i Västerås och Eskilstuna för att verka på och bearbeta marknaden lokalt.

Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete där du kan göra skillnad för regionens företag. För att värna om din fritid och vardag så vill vi ge dig flexibla arbetstider och möjlighet till hybridarbete.

Du kommer arbeta tillsammans med dina kollegor i ett team inom internationell handel & medlemskap, men förväntas även samverka och samarbeta med övriga kollegor.

För att lyckas i rollen ser vi att du:

• Har erfarenhet av internationella handelsfrågor
  • Har erfarenhet och/eller kunskap av import- och exportprocesser
  • Är en orädd, självständig och social relationsbyggare
  • Är en god kommunikatör med goda skrivfärdigheter
  • Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
  • Examen från eftergymnasial utbildning som vi bedömer relevant
  • Har körkort B

Det är även meriterande om du har:

• Erfarenhet och/eller kunskap inom logistik, transport och frakt
  • Erfarenhet från supply chain
  • Erfarenhet av försäljning
  • Kunskap i affärsengelska
  • Kännedom om regionens näringsliv
  • Näringspolitiskt intresse

Som marknadskoordinator internationell handel & medlemskap kommer du arbeta med och ansvara för:

• Arbete inom internationella handelsfrågor, rådgivning och stöd till medlemmar
  • Bilda långsiktiga relationer genom att värva nya och vårda befintliga medlemmar i Västerås och Eskilstuna
  • Ansvara för handelskammarens del i regionalt exportcentrum i samverkan med andra aktörer
  • Koordinera och planera utbildningar, seminarier och mötesplatser, främst inom internationell handel
  • Koordinera och driva riktade nätverk med regelbundna träffar
  • Ta fram data och statistik, samt sammanställa underlag
  • Hålla dig omvärldsbevakad och uppdaterad i utveckling, trender, lagar etc

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad och du läser mer om tjänsten och ansöker via knappen nedan. Ansök så snart du kan då urval, intervjuer och tester sker löpande.

Frågor om tjänsten besvaras gärna av Therese Englund på Randstad, therese.englund@randstad.se , 0708-176632

Välkommen med din ansökan!

Oskar Axelsson

• Verkställande direktör

Mer fakta om oss:

Handelskammaren Mälardalen är en privat och oberoende näringslivsorganisation som ägs och styrs av över 760 medlemsföretag i Västmanland och Örebro län samt Eskilstuna och Strängnäs kommuner.

Organisationen har 16 medarbetare och kontor i Örebro, Västerås och Eskilstuna. Verksamheten består idag av två affärsområden: ”marknads- och medlemsservice”, som jobbar med mötesplatser, medlemsrekrytering, kommunikation och marknadsföring samt ”affärstjänster” med sju personer med fokus på projekt, utbildningar och affärsnätverk.

Övrig personal finns inom ekonomi och handelsdokument. Handelskammaren har kollektivavtal. Läs mer här.

Placering: Västerås och Eskilstuna

Omfattning: 100 % tillsvidaretjänst