Handelskammaren Mälardalen

Nyheter

Handelskammaren Mälardalen söker koordinator till Relocation Service

Söker du variation, internationell erfarenhet och mycket företagskontakter? Vill du självständigt driva processer framåt?

Hos Handelskammaren Mälardalen är du med och bidrar till vår vision - att tillsammans med företagen skapa Sveriges bästa tillväxtregion. Alla som jobbar hos oss förväntas ha mycket företagskontakter och trivas i en organisation som utvecklas och förändras. En positiv inställning till ny teknik är en förutsättning. Vi är en liten arbetsplats och hos oss finns inte utrymme för prestige, utan vi är goda förebilder som samarbetar och hugger i där det behövs.

Vi söker nu en koordinator till vårt område Relocation Service där du får en viktig och inspirerande roll att hjälpa regionens företag som anställer internationella medarbetare. Du är företagets och den anställdes väg in i det svenska samhället och är kontaktperson gentemot svenska och utländska arbetsgivare. Du löser alla tänkbara praktiska problem både innan, under och efter ankomst till Sverige vilket innebär en stor variation i arbetsuppgifter.

Vem söker vi?
Som person är du noggrann, strukturerad och van vid ett affärsmässigt och professionellt förhållningssätt. Du är social och kommunikativ och räds inte nya kontakter samtidigt som du snabbt sätter dig in i olika frågor och ser kreativa lösningar på utmaningar som kan uppstå. Du är van vid att arbeta med parallella processer.

Vad erbjuder vi?
Ett spännande och omväxlande jobb där du kan göra skillnad för regionens företag. Du kommer få ett stort kontaktnät genom att hjälpa inkommande med deras nya liv i Sverige. Flexibla arbetstider och möjlighet till arbete delvis på distans. Du arbetar tillsammans i ett team för Relocation Service och ingår i området kompetensförsörjning, men förväntas även samverka med andra medarbetare. Vi är idag 15 medarbetare med kontor i Örebro, Västerås och Eskilstuna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Kontaktperson mot kunder och inkommande nyanställda
  • Ansvara för immigrationshantering, uppehålls- och arbetstillstånd
  • Driva inflyttningsprocesser från start till mål
  • Kontakter med skolor, hyresvärdar, bank, försäkringsbolag mm
  • Assistera vid besök hos myndigheter, visning och möblering av företagsbostäder mm.

Kompetenskrav

  • Examen från relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens
  • Mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska, skriftligt och muntligt
  • Minst fem års arbetslivserfarenhet
  • Körkort

Övrigt meriterande

  • Erfarenhet av immigrationsärenden eller motsvarande
  • Van vid att arbete i en internationell miljö där kulturkrockar kan uppstå
  • Kännedom om regionens näringsliv

Omfattning och tillträde
Anställningsform: Tillsvidareanställning. Tillträde i augusti 2023 eller enligt överenskommelse.
Du utgår från Örebro, men förväntas kunna arbete i Handelskammaren Mälardalens hela geografiska område.

Är du den vi söker?
Skicka din ansökan till koordinator@handelskammarenmalardalen.se med CV och personligt brev och skriv "Jobbansökan" i ämnesraden.

Skicka din ansökan så snart som möjligt eller senast 2 maj. Observera att urval kan ske löpande.

För frågor angående tjänsten, kontakta Oskar Axelsson, VD eller Marcus Ellervik, projektledare Relocation Service. Kontaktuppgifter nedan.

Oskar Axelsson

  • Verkställande direktör

Marcus Ellervik

  • Projektledare
  • Relocation Service

Faktaruta

Roll:

Koordinator Relocation Service / inflyttarservice

Anställningsform:

Tillsvidareanställning

Tillträde:

Augusti 2023 eller efter överenskommelse

Ansök senast:

2 maj 2023

Mer information:

Läs mer om Relocation Service här