Handelskammaren Mälardalen

Nyheter

Handelskammaren Mälardalen söker Projektledare möten & events

Detta är jobbet för dig som gillar variation, högt tempo och mycket kontakter. Du planerar och håller i våra mötesplatser och event där företag möts, utbyter erfarenheter och kan få ny kunskap. Vi tror att du har en känsla för det där lilla extra och levererar med hög kvalitet även under press.

Hos Handelskammaren Mälardalen är du med och bidrar till vår vision - att tillsammans med företagen skapa Sveriges bästa tillväxtregion. Alla som jobbar hos oss förväntas ha mycket företagskontakter och trivas i en organisation som utvecklas och förändras. En positiv inställning till ny teknik är en förutsättning. Vi är en liten arbetsplats och hos oss finns inte utrymme för prestige, utan vi är goda förebilder som samarbetar och hugger i där det behövs.

Som projektledare för våra möten och events förväntas du kunna jobba självständigt från idé till genomförande, även med större event, och leverera mot uppsatta mål. Tidigare erfarenhet av projektledning och projektekonomi är nödvändigt. I arbetet ingår allt från planering, budgetkalkyl, kontakt med potentiella samarbetspartners, avtalskrivning till att boka in föreläsare, lokal och marknadsföring.

Du rapporterar till, och arbetar nära affärsområdeschefen för marknad och medlemsservice. För att lyckas i rollen behöver vara en skicklig relationsbyggare och ha en säljande personlighet, men också vara en strukturerad problemlösare. Intresse och kännedom om näringslivet är en förutsättning. Har du redan ett etablerat nätverk i hela eller delar av vår region är det en fördel. Vårt mål är att erbjuda efterfrågade mötesplatser med hög kvalitet som attraherar både befintliga och nya medlemsföretag.

Eftersom en del events och möten sker digitalt behöver du ha en god teknisk förståelse och känna dig bekväm med att hantera vanliga program för digitala möten, t ex Zoom och Teams. I denna roll kommer du också arbeta en del med kommunikation och marknadsföring. I första hand publicera information om eventen på hemsidan och sociala media, men även skriva korta säljande texter.

Handelskammaren Mälardalen är en privat oberoende medlemsorganisation för företag i Västmanlands län, Örebro län samt Eskilstuna och Strängnäs kommuner. Vi har kontor i Västerås, Örebro och Eskilstuna. Totalt är vi 17 personer.

Du jobbar givetvis över hela vår region och har många kontaktytor både internt och externt. Frukostmöten och även vissa kvällsaktiviteter förekommer några gånger i månaden.

Arbetsuppgifter:

  • Planering och genomförande av möten och event
  • Göra budgets och eventkalkyler (i Excel)
  • Utforma innehåll och anlita föreläsare
  • Införsäljning till deltagare och samarbetspartners
  • Skriva inbjudningar och marknadsföringstexter
  • Uppdatering av hemsida och sociala media

Krav:

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Erfarenhet av projektledning och av att arrangera större möten
  • Goda kunskaper i Excel och Power Point
  • Relevant teknisk kompetens, t ex digitala mötessystem
  • God stilistisk förmåga

Meriterande:

  • Erfarenhet av CRM-system och webbpublicering
  • Erfarenhet av försäljning

 

Omfattning och tillträde:

Detta är en tillsvidareanställning på heltid (100%). Tillträde efter sommaren, efter överenskommelse.

Frågor och mer info om tjänsten hänvisas till Anna Holmström, Affärsområdeschef mobil: 0766-774102 och anna@handelskammarenmalardalen.se

Välkommen med din ansökan senast 15 juni.