Varför anlitar ni Handelskammarens Relocation Service?
Vi använder oss av er för att vi inte har den kompetensen själva hos oss på Suzuki, vi sparar också tid och vi vill att det ska bli rätt från början.
Vad tycker ni är svårast i processen att ta emot internationella medarbetare?
Det svåraste är att veta vilka regler som gäller för vilka länder och i vilken ordning man ska göra allting för att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt.
Vilken hjälp har ni fått av vår Relocation Service?
Vi har fått all tänkbar hjälp och vi är väldigt nöjda. Både med alla förberedelser som behöver göras inför flytten och all administrativ hjälp med till exempel Migrationsverket. Vi har också fått hjälp att hitta lägenhet och ni har tagit emot våra medarbetare och introducerat dem i Örebro på ett bra sätt.
Vad skulle du säga till ett företag som tänker börja att rekrytera internationellt?
Ta hjälp! Det går fortare, det blir rätt och det blir tryggare för alla.