Handelskammaren Mälardalen

Nyheter

PRESSMEDDELANDE: En legend, en enhörning och en uppstickare till Örebro

Näringslivseventet UTSIKT, som går av stapeln den 10 oktober på Conventum, bjuder på spännande talare från Spotify, Primetime och ABBA-legendaren Björn Ulvaeus.

Redan har 450 personer från mer än 160 företag köpt biljetter, vilket är över förväntan enligt Handelskammaren Mälardalen som arrangerar UTSIKT tillsammans med samarbetsparters.

- Det här är en utmärkt chans för Örebros näringsliv att träffas och få inspiration av andras tillväxtresor. UTSIKT är en mix av nätverkande, kunskap, inspiration, omvärldsbevakning och wow och det känns otroligt bra att vi har fått kända namn som Spotify, Björn Ulvaeus och Primetime till Örebro. Alla rycker i dem, säger Handelskammaren Mälardalens vd, Jenny Emerén.

Dagen inleds klockan tio med olika gästtalare på fyra av Örebros företagshubbar. Föreläsningen med Björn Ulvaeus på Creative House blev snabbt fullbokad.

- Som entreprenör är det omöjligt att inte inspireras av Björns enorma drivkraft och nyfikenhet, säger Niclas Molinder, på Creative House

Spotify är startup-bolaget som idag klassas som en "enhörning", det vill säga bolag som värderas till 1 miljard eller mer. Jenny Hermansson har jobbat inom olika enheter på Spotify under tio års tid och idag är hon chef över ett 60-tal medarbetare i Norden. Hon delar med sig om hur det är att arbeta och leda i ett globalt företag som växer i hyperfart, och hur man som chef ser till att inte bli för bekväm i befintliga strukturer samtidigt som man ger medarbetarna stabilitet i arbetet framåt.

UTSIKTs sista talare är Martin Palm, grundare av Sventertainment och frågesportsappen Primetime. Han tar publiken genom en spännande resa där Primetime gått från att vara ett sidoprojekt till ett seriöst affärsprojekt som har skapats utan traditionell marknadsföring eller lånat riskkapital. Martin Palm, berättar om vilka trender som driver framtidens mediekanal och hur de satsar stort inför framtiden med global expansion. Naturligtvis spelar vi Primetime.

- Hade vi frågat en expert på millennials hade hen troligen sagt att det aldrig skulle gå att tvinga dem att spela en viss tid eftersom de är vana att få allt on demand och att de snarare vill visa att de är korkade än smarta. Vi är glada att vi kan göra kunskap coolt, säger Martin Palm.

Välkommen att bevaka:

  • Björn Ulvaeus, 10 oktober 2019, 10.00, Creative House, Älvtomtagatan 12, Örebro alternativt Anna Bellman på Alexborg, Magnus Kempe från Kairos Future på Kinnarps eller Eric Thyrell på MyOffice.
  • Spotify, Jenny Hermanson, vd för Spotify i Norden, 10 oktober 2019, 13.00, Fabriksgatan 19, Örebro.
  • Primetime, Martin Palm, grundare av Sventertainment och frågesportsappen Primetime.10 oktober 2019, 17.00, Fabriksgatan 19, Örebro.

Anmäl er i förväg till: anette@handelskammarenmalardalen.se
Hela programmet
finns på utsikt.nu

UTSIKT arrangeras för fjärde året, men för första gången på hemma plan i Örebro. Tidigare har konferensen genomförts i Göteborg, Stockholm och Uppsala. UTSIKT fokuserar på framtida trender och framtidens företagande. Målgruppen är Örebroregionens näringsliv och näringslivsintressenter.

För mer information, vänligen kontakta
Mia Järliden, projektledare UTSIKT, mia@handelskammarenmalardalen.se, 076-677 29 93

 

Om Handelskammaren Mälardalen
Handelskammaren Mälardalen är en privat näringslivsorganisation som ägs och styrs av medlemsföretagen i Örebro län, Västmanland samt Eskilstuna och Strängnäs kommuner. Uppdraget är att företräda och främja regionens företag så de får bästa möjliga förutsättningar för tillväxt. Viktiga frågor är infrastruktur, kompetensförsörjning och internationell handel. Handelskammaren Mälardalen grundades 1907 och är en av elva fristående regionala handelskammare i Sverige. I världen finns ca 12 000 Chambers of Commerce.