Handelskammaren Mälardalen

Nyheter

Succén Primetime till Örebro i höst

Primetime har, på bara ett år, gått från en kul grej med kompisar till en frågesport som får 100 000 att bänka sig framför mobilen klockan 20 varje dag. På näringslivskonferensen UTSIKT i Örebro den 10 oktober berättar grundaren Martin Palm om framgången med Primetime och vilka trender som driver framtidens mediekanal.

Martin Palm, grundare av Sventertainment och frågesportsappen Primetime

För ett år sedan startade Martin Palm och fem andra frågesporten Primetime som är direktsänd och handlar om att att svara rätt på alla frågor, ofta elva stycken. De som svarat rätt får dela på potten som varierar beroende på Primetimes samarbetspartners och sponsorer.

- Hade vi frågat en expert på millennials hade hen troligen sagt att det aldrig skulle gå att tvinga dem att spela en viss tid eftersom de är vana att få allt on demand och att de snarare vill visa att de är korkade än smarta. Vi är glada att vi kan göra kunskap coolt, säger Martin Palm.

För ett år sedan var Primetime ett sidoprojekt, men nu är idén ett seriöst affärsprojekt som rider på tre stora trender; live, interaktivitet och mobilbaserat. Primetime har skapats utan traditionell marknadsföring eller lånat riskkapital. Det är ofta Martin Palm själv, eller Palmen som han kallas, som syns live i mobilen när spelet startar. Det personliga och känslan av gemenskap är viktigt och är något som också finns med i expansionsplanerna framåt.

- Våra spelare är superfans och vi vill vara en bästa kompis och bli en framtidens mediekanal. Därför satsar vi stort inför framtiden med global expansion, säger Marin Palm.

På näringslivskonferensen UTSIKT som arrangeras av Handelskammaren Mälardalen, tillsammans med samarbetspartner, den 10 oktober på Conventum kan man ta del av framgångskonceptet Primetime och även vara med i en specialomgång av frågesporten.

UTSIKT arrangeras för fjärde året, men för första gången på hemma plan i Örebro. Tidigare har konferensen genomförts i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Konferensen fokuserar på framtida trender och framtidens företagande. Eventet lockar mellan 400-500 representanter för Örebroregionens näringsliv och näringslivsintressenter.

Om Handelskammaren Mälardalen
Handelskammaren Mälardalen är en privat näringslivsorganisation som ägs och styrs av medlemsföretagen i Västmanlands och Örebro län. Uppdraget är att företräda och främja regionens företag så de får bästa möjliga förutsättningar för tillväxt. Viktiga frågor är infrastruktur, kompetensförsörjning och internationell handel. Handelskammaren Mälardalen grundades 1907 och är en av elva fristående regionala handelskammare i Sverige. I världen finns ca 12 000 Chambers of Commerce.

Mia Järliden

  • Projektledare
  • UTSIKT, affärsnätverk och Promotionmorgon

UTSIKT 10 oktober 2019

Handelskammaren Mälardalen bjuder för fjärde gången in till mötesplatsen UTSIKT. En fantastisk möjlighet för alla som vill påverka tillväxten och utvecklingen i Örebroregionen.  UTSIKT är en mötesplats med en tydlig avsikt som samlar företag, universitet, offentliga näringslivsaktörer och den ideella sektorn för att tillsammans skapa förutsättningar för framtidens företagande i hela Örebro län.