För ett år sedan startade Martin Palm och fem andra frågesporten Primetime som är direktsänd och handlar om att att svara rätt på alla frågor, ofta elva stycken. De som svarat rätt får dela på potten som varierar beroende på Primetimes samarbetspartners och sponsorer.
- Hade vi frågat en expert på millennials hade hen troligen sagt att det aldrig skulle gå att tvinga dem att spela en viss tid eftersom de är vana att få allt on demand och att de snarare vill visa att de är korkade än smarta. Vi är glada att vi kan göra kunskap coolt, säger Martin Palm.
För ett år sedan var Primetime ett sidoprojekt, men nu är idén ett seriöst affärsprojekt som rider på tre stora trender; live, interaktivitet och mobilbaserat. Primetime har skapats utan traditionell marknadsföring eller lånat riskkapital. Det är ofta Martin Palm själv, eller Palmen som han kallas, som syns live i mobilen när spelet startar. Det personliga och känslan av gemenskap är viktigt och är något som också finns med i expansionsplanerna framåt.
- Våra spelare är superfans och vi vill vara en bästa kompis och bli en framtidens mediekanal. Därför satsar vi stort inför framtiden med global expansion, säger Marin Palm.
På näringslivskonferensen UTSIKT som arrangeras av Handelskammaren Mälardalen, tillsammans med samarbetspartner, den 10 oktober på Conventum kan man ta del av framgångskonceptet Primetime och även vara med i en specialomgång av frågesporten.