Handelskammaren Mälardalen

Nyheter

TradeCert - det nya heldigitala systemet för ursprungscertifikat

Elektronisk certifiering är idag det snabbaste sättet att hantera exportdokument. Ansökan sker online och dokumentet certifieras elektroniskt av oss på Handelskammaren Mälardalen. Du kan sedan skriva ut dokumenten på vitt papper på din egen skrivare.

Du kan kostnadsfritt ansöka om ett konto hos TradeCert genom att ladda ner och fyll i detta formulär. Skicka det sedan till support@tradecert.com. Genom TradeCert ser du ditt företags samtliga utfärdade dokument vilket ger en bra överblick som förenklar regelefterlevnad och ökar kontroll över dokumentationen.

Att fylla i en ansökan till ett ursprungscertifikat via TradeCert är både snabbt och smidigt. Systemet lagrar enkelt din information, vilket gör att du slipper skriva om det nästa gång du ansöker. Önskar du få fakturor eller andra dokument viserade laddar du även upp dem via TradeCert. När ansökan är godkänd skriver du själv ut de färdiga dokumenten eller väljer att låta oss skriva ut dem för manuell signering. Genom TradeCert behöver du inte längre använda de förtryckta blanketterna för ursprungscertifikat. Istället kan du skriva ut hela certifikatet tillsammans med säkerhetsbakgrunden på vitt papper. Certifikatnumret tilldelas automatiskt på ursprungscertifikatet genom TradeCerts system.

Kontakta oss för frågor så hjälper vi er att komma igång!

Anneke Olsson

  • Exportadministratör
  • Handelsdokument och export
  • Spara tid – tur och retur samma dag
  • Spara resekostnader och porto
  • Snabbare att fylla i
  • Skriv ut själva
  • Mindre miljöpåverkan