På Handelskammaren Mälardalens webbplats används cookies som gör att webbplatsen fungerar bättre.

Jag accepterar
Relocation Service

Kunder

I have to complement the team at the Relocation Service office, you are really impressing me. Thank you for always being helpful and busy performing your duties. It is so refreshing to work with people who are good at what they are doing. A huge thank you!

Martin Cawood, Epiroc Rock Drills AB


I hope that you continue to help and support the ”new arrivals”. It means a lot to have someone that you can trust when you arrive, especially into a new country. The reassurance that there is someone there to help is invaluable. Thank’s!

Steven Hayes, Epiroc Rock Drills AB

Hallå där! Helene Nylander, Management coordinator på Suzuki Garphyttan

Vi frågade en av våra kunder hur de upplever tjänsten Relocation Service.

Varför anlitar ni Handelskammarens Relocation Service?

Vi använder oss av er för att vi inte har den kompetensen själva hos oss på Suzuki, vi sparar också tid och vi vill att det ska bli rätt från början.

Vad tycker ni är svårast i processen att ta emot internationella medarbetare?

Det svåraste är att veta vilka regler som gäller för vilka länder och i vilken ordning man ska göra allting för att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt.

Vilken hjälp har ni fått av vår Relocation Service?

Vi har fått all tänkbar hjälp och vi är väldigt nöjda. Både med alla förberedelser som behöver göras inför flytten och all administrativ hjälp med till exempel Migrationsverket. Vi har också fått hjälp att hitta lägenhet och ni har tagit emot våra medarbetare och introducerat dem i Örebro på ett bra sätt.

Vad skulle du säga till ett företag som tänker börja att rekrytera internationellt?

Ta hjälp! Det går fortare, det blir rätt och det blir tryggare för alla.