- Konkurrensen har ändrats. Vi har varit lite långsamma men nu gör vi företaget redo för nästa 100 år, berättade Suzuki Garphyttans vd Ad Ratgeep på Promotionmorgon i Örebro i fredags.
Företaget har en aggressiv 5-årsplan där man bland annat tittar på nya produkter och användningsområden. Målet är att bli världsledande och världskända igen, men man vill också stärka sig lokalt.
- Få känner till oss i Örebro fast vi är en av de största arbetsgivarna, säger Suzuki Garphyttans vd Ad Ratgeep.
Suzuki Garphyttan var morgonvärd för Promotionmorgonen som denna gång präglades av framtidstänk. En relativt ny yrkeskategori, influencers, var en av programpunkterna. Andra punkter var Re-tuna, som är en galleria för återbruk och återvinning av framför allt kläder samt Creative Dragons som söker innovativa idéer och framtidsföretag att investera i.
Promotionmorgon arrangeras av Handelskammaren Mälardalen och går av stapeln den sista fredagen varje månad. Medlemmar i Handelskammaren deltar utan kostnad.