Handelskammaren Mälardalen

Medlemsnyheter

Svårt att vara marknadsförare i kristider?

Gasa eller bromsa i kristider?

I kristider handlar det om att vara extra ansvarsfull med sin marknadsbudget. Då är digital marknadsföring, med möjlighet att gasa, bromsa och trimma kampanjerna i realtid en utmärkt lösning. Du har kommandot över din budget och bestämmer vad du anser att varje köp, ny kundkontakt eller lead är värd. Vetenskapen visar att den som fortsätter marknadsföra sig i kristider tar sig snabbare ur dödläget, och har dagen det vänder vunnit både marknadsandelar och positionering.

Är ditt bolag en del av de ca 90 % …

... av B2B- och B2C-företag som ännu inte fått fart på sin digitala marknadsföring? Du är alltså inte ensam, men du väljer nu om ditt företag ska skörda av de affärer som görs på nätet idag, eller vänta och plocka smulorna som blir över.

Vi på Think Happy Thoughts är redo att analysera era förutsättningar, ge rätt rekommendationer och hjälpa er med den löpande utvecklingen av hemsida, e-handel och/eller genomföra er digitala marknadsföring som skapar affärer. Kontakta oss för ett första möte redan idag så berättar vi hur processen ser ut, och vad det innebär för åtaganden att bli marknadsföringsexpert inom din bransch på nätet.

För dig som är medlem i Handelskammaren

Som medlem i Handelskammaren får du en kostnadsfri digital health check.
Vi går då igenom era digitala kanaler och ger konkreta råd kring hur ni lyfter er digitala marknadsföring till verksamhetens starkaste säljkanal.

Kontakta oss och uppge "Handelskammaren" så bokar vi in er digitala health check.


Madeleine Gustafsson
Digital projektledare
0760 400 905
madeleine@thinkhappythoughts.se


Daniel Forneheim
Varumärkesstrateg, partner
070 575 21 80
daniel@thinkhappythoughts.se