Så får du förtjänat medieutrymme genom PR
Väldigt ofta handlar PR om att stärka relationen till media, och rent praktiskt om att hitta vinklar som kan generera mediegenomslag på redaktionell plats, det vill säga utrymme som du inte själv styr över, utan istället måste förtjäna. Det kräver att journalisten måste se nyhetsvärdet i det som du vill lyfta.
Ofta finns det nyhetsvärde i mycket av det som företag gör – det gäller bara att identifiera det och berätta om det, så att media också kan och vill uppmärksamma det.
Att hitta vinkeln som media vill lyfta
Four PR är experter på att få media att lyfta företags verksamhet i artiklar och reportage. I den här föreläsningen kommer de dela med sig av hur du kan lyfta ditt företags PR-arbete i syfte att synas mer i media. För att göra det ännu lite roligare har de bjudit in en av sina kunder, Lindesbergsbaserade slipmaskinstillverkaren Tormek, för att berätta om ett skarpt case.
Tillsammans kommer de att prata om hur du kopplar på PR-tänket i ditt marknadsarbete och hittar vinkeln som media vill lyfta.
Program
11.15 - Drop in
11.30-12.30 Föreläsning
12.30-13.30 Lunchbuffé
Föreläsningens innehåll:
- Konkreta exempel på vinklar som fångar medias intresse
- Lär dig tänka som en journalist – för att lättare hitta vinkeln
- Handfasta tips på hur du kommer igång med ditt eget PR-arbete
- Hur du effektivt kan koppla på PR till marknadsinsatsen